پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 118412
آيا تدبير روحاني نور اميد را در دل ساکنان سوئيس ايران! مي تاباند؟
تاریخ انتشار : 1393/01/01
نمایش : 2736

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، چهارشنبه رئيس دولت جمهوري اسلامي ايران به همراه وزرايش وارد استان چهارمحال و بختياري مي شود تا اين استان را از نزديک ببيند و به همراه تيم همکارش براي مشکلات و نيازمندي هاي استان برنامه ريزي کند.

به همين بهانه برآن شديم تا درد دل هايمان را نه از طريق نامه که از صفحات دنياي مجازي به چشم و گوش رئيس جمهور برسانيم:

حجت الاسلام والمسلمين دکتر روحاني رئيس جمهور کشور جمهوري اسلامي ايران

سلام عليکم

ورود جنابعالي و هيئت همراه را به استان چهارمحال و بختياري خير مقدم عرض مي نماييم و اميدواريم حضور جنابعالي و کابينه ي محترم دولت در استان چهارمحال و بختياري باعث تحولي مثبت در اين خطه از ايران زمين شود.

سال هاست که ايرانيان چهارمحال و بختياري را به عنوان بام ايران مي شناسند و هميشه سرماي استخوان سوز اين استان زبانزد خاص و عام است،سال ها استان ما معروف است به اينکه ??درصد آب کشور را تامين مي کند و سرچشمه ي رودهاي خروشاني همچون کارون و زاينده رود است .سال هاست که هر گاه سخن از چهارمحال و بختياري به ميان مي آيد تصاويري از برف انبوه و دشت لاله هاي واژگون و پيست اسکي چلگرد و رودخانه ي زيباي زاينده رود در اذهان مجسم مي شود اما اين ها فقط متعلق به سال ها پيش بود و اکنون وضعيت متفاوت شده است .

روزگاري استان چهارمحال و بختياري برف انبار ايران اسلامي بود، اواسط آبان ماه بارش برف و باران در استان آغاز مي شد و تا اواسط خرداد ادامه داشت، دشت هاي استان به جز فصل زمستان سرسبز و زيبا بودند و ييلاقي زيبا براي کساني بود که به طبيعت گردي علاقه داشتند اما سال هاست که ديگر چهارمحال ما آن چهارمحال قديمي نيست،آسمان با ما قهر کرده است و ديگر آبي در استان ما نيست و نه تنها نمي توانيم ديگر استان ها را سيراب کنيم که بيم تشنگي خودمان را داريم.

آن سال هاي زيبا رفتند و حالا ما چهارمحالي ها افسوس گذشته را مي خوريم و چشم اميدمان اول به خدا و سپس به همه ي کساني است که مي توانند به نحوي چهارمحال زيباي گذشته ي ما را احيا کنند.

در سال هاي پر آبي همه ي ساکنان اين خطه اميدشان به روزي اي بود که خداي لايزال به واسطه ي کشاورزي و دامداري به ايشان هديه مي داد، کسي فکر اين را هم نمي کرد که روزي نه تنها کشاورزي که منابع آبي و حتي آب آشاميدني استان چهارمحال و بختياري به خطر بيفتد و از همين رو بود که استاني که خود منابع آبي بسيار براي توسعه ي صنايع ديگر استان ها در اختيار آنان قرار داد از کوچکترين کارخانه ها و صنايع بي بهره بماند.

اينک استان ما سرمايه ي اصلي اش را از کف داده است و ديگر آبي براي جوشيدن در چشمه سار ها و رودخانه هايش ندارد اما هنوز که هنوز است عده اي بي انصاف چشم طمع به همه ي سرمايه ي چهارمحال و بختياري دارند سرمايه اي که ديگر وجود ندارد.

جناب آقاي دکتر روحاني رئيس جمهور کشور بزرگ، متمدن و اسلامي ايران به استان ما خوش آمدي ،قدمت روي چشم خوش آمدي به ديار غيور مردان بختياري، سلحشوران بن، فرهنگ دوستان کيار و دلآور مردان شهرکرد و فرخشهر و بروجن. انشاالله که آمدنت منشا خير و برکت باشد و بازگشتت روزنه ي اميدي براي مردمان چهارمحال و بختياري اما آنچه خواسته ي ما مردم اين استان است آن است که همانگونه که مشکلات،محروميت ها و نيازهاي استان حضور شما گزارش مي شود همانگونه هم شما و هيئت دولت در رفع اين مشکلات و سختي ها و کمبود ها بکوشيد.

در زمان رياست جمهوري هاشمي رفسنجاني که سفري به استان چهارمحال و بختياري داشت اين استان را به واسطه ي زيبايي هايش و به دليل منابع آبي بسيارش سوئيس ايران ناميد اما اين عنوان فقط وعده اي تو خالي بود که چند صباحي دل مردم استان را به توسعه و پيشرفت استانشان خوش نمود اما در نهايت اجراي تونل کوهرنگ حاصلي جز خشکي چشمه ي مرواريد براي چهارمحال و بختياري و ساکنانش در پي نداشت.

روزگاري رئيس جمهور جمهوري اسلامي ايران خود را مدير آب استان چهارمحال و بختياري معرفي کرد اما اين مدير خود خوانده نه تنها نتوانست خواسته هاي برحق مردمان اين استان را برآورده کند که ديگر استان ها از وضعيت سوء استفاده کردند و براي بردن ته مانده ي آب اين سرزمين دندان بيشتر تيز کردند.

ان روزها گذشت و باز هم اين مردم بودند که براي گرفتن حق شان ايستادند و ايستادگي کردند اما توان اين مردم رو به تحليل است، تورم و بيکاري از سوئي و رکود در بخش هاي مختلف هم از سوي ديگر باعث فشار مضاعف بر دوش مردم شده است اما آقاي رئيس جمهور اينک زماني است که همت بلند شما بايد باري از دوش اين مردمان نجيب بردارد.

انشاالله در سفر بعدي شما به استان چهارمحال و بختياري شاهد به گل نشستن اقدامات مفيد و وعده هاي عملي شده شما در اين استان باشيم.

مهدي بهزادي

 

 

 

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html